۱۴۰۳ سي و يکم فروردين - 06:04 ب.ظ

وضعیت عجیب موسیقی پاپ در لیست فروش آلبوم‌ها

وضعیت عجیب موسیقی پاپ در لیست فروش آلبوم‌ها
نوای فارس: در میان 4 آلبوم پرفروش ماه گذشته نام هیچ آلبومی از موسیقی پاپ به چشم نمی خورد که این نکته جای سؤال فراوان دارد.

روزنامه قانون در گزارشی سعی کرده نگاهی به پرفروش ترین آلبوم‌های موسیقی یک ماه اخیر بیندازید که در صدر آن ها چهار آلبوم «راز خیام» کاری از سالار عقیلی، «برای کامیون ها» از ماکان اشگواری، «کلاغ سفید» از گروه دال و آلبوم «دریا کجاست» از گروه چارتار قرار دارند.

راز خیام

سالار عقیلی را می توان یکی از پرکارترین خوانندگان موسیقی سنتی دانست که در کارنامه خود همکاری با ارکستر موسیقی ملی ایران، گروه دستان، گروه راز و نیاز و ارشد تهماسبی را دارد.

تازه ترین آلبوم این خواننده با نام «راز خیام» در صدر پرفروش‌ترین آلبوم های یک ماه اخیراست. تنظیم و آهنگسازی این آلبوم، کارِ امیرحسین طریقت و بهزاد عبدی است که متشکل از 6قطعه در سبک کلاسیک ایرانی و سازهای ارکسترال است. سرمست، جهان گذران، ره دور، دست افشان، جام لطیف و اسرار ازل نام قطعات این آلبوم است.

برای کامیون ها

ماکان اشگواری بعد از آلبوم «هجده» این بار دومین اثر مستقل خود را با نام «برای کامیون ها» منتشر کرده و جزو آلبوم های پرفروش یک ماه اخیر است. این آلبوم دارای 10 قطعه به نام های فرحزاد، بهار دلکش، تهران، می‌رقصم، اصفهان، زنجیر، بوشهر، ترسم، گریه و اهواز است.

کلاغ سفید

به غیر از موسیقی پاپ که بیشترین طرفدار را در ایران دارد، در سال‌های اخیر، موسیقی تلفیقی هم توانسته جای خود را بین مخاطبان باز کند. گروه هایی مانند دنگ شو، چارتار، پالت، دال و... این روزها علاقه مندان زیادی دارند. آلبوم «کلاغ سفید» تازه ترین اثر گروه دال است که در امتداد اثر قبلی«گذر اردیبهشت: در سبک تلفیقی منتشر شده است. این آلبوم شامل هشت قطعه با نام های سفید، زمستان، فصل آخر، سرزمین ما، روزهای آخر اسفند، آبی بیکران، نیمه خاموش و شبیه یک رویاست.

دریا کجاست

گروه چارتار را می توان از اولین گروه های موسیقی تلفیقی دانست که در سال 90 تشکل شد. تازه ترین اثر و سومین آلبوم این گروه با نام «دریا کجاست» دو سال پس از انتشار آلبوم «جاده می رقصد» منتشر شده است. «دریا کجاست» چهارمین آلبوم پرفروش ماهی که گذشت محسوب می شود.این آلبوم شامل 10 قطعه با نام‌های آغوش، دور، هجرت، دریا کجاست، برگرد، بنویس، غروب، تردید رفتن، چشم بی برابر و خلق است و پیش از این، قطعه «بنویس» به صورت تک‌آهنگی از این گروه منتشر شده بود.
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q