۱۴۰۳ پنجم ارديبهشت - 06:31 ب.ظ

به مناسبت فرارسیدن سال جدید؛آهنگ‌ «کوچه لره» با صدای مرحمت آقازاده و با تنظیم ارشک رفیعی منتشر ‌شد

آهنگ‌ «کوچه لره» با صدای مرحمت آقازاده و با تنظیم ارشک رفیعی منتشر ‌شد
نوای فارس - منصور جهانی: آهنگ‌ «کوچه لره» از آلبوم موسیقی «باد صبا» با صدای مرحمت آقازاده و با تنظیم ارشک رفیعی به مناسبت فرارسیدن سال جدید منتشر ‌شد و در اختیار علاقمندان به موسیقی قرار گرفت.
آلبوم موسیقی «باد صبا» با صدای مرحمت آقازاده و با موسیقی ارشک رفیعی توسط ارکستر بزرگ و با آهنگ‌هایی از ابوالقاسم عارف قزوینی، حسام السلطنه موسیقیدان دوره قاجار و همچنین چند قطعه فولکلور آذری؛ در یک‌سال اخیر، زیرنظر ارشک رفیعی ضبط شده و در حال حاضر، آماده انتشار است. این اثر موسیقایی مشتمل بر هشت تصنیف و دو قطعه آواز فارسی و آذری است.

آهنگ‌ فولکلور آذری ««کوچه لره» از مجموعه آلبوم موسیقی «باد صبا» با صدای مرحمت آقازاده و با تنظیم ارشک رفیعی به مناسبت فرارسیدن سال جدید منتشر ‌شد و در اختیار علاقمندان به موسیقی در سراسر کشور قرار گرفت.

در اجرای آهنگ‌ «کوچه لره» آتیلا رسولی ـ نوازنده ساز آذری، سعید همتیان ـ نوازنده نی، غزاله شیرازی ـ نوازنده ویلنسل، با همراهی ارکستر زهی و پیانو به نوازندگی محسن محتشم به هنرنمایی پرداخته‌اند.

مرحمت آقازاده از خوانندگان جوان موسیقی سنتی است که آلبوم «باد صبا»، دومین اثر موسیقایی این هنرمند محسوب می‌شود.

«کوچه لره سو سپمیشم» آهنگی احساسی که به زبان فارسی یعنی «کوچه را آب و جارو کرده‌ام» و شعر آن در فراق یار و چشم انتظاری برگشت اوست؛ از آهنگ‌ «کوچه لره»، توسط خواننده‌های مختلف؛ اجراهای متعددی شده و مردم با آن خاطرات زیادی دارند؛ ترجمه کامل این آهنگ بدین شرح است: کوچه را آب و جارو کرده‌ام، تا وقتی یارم می‌آید گرد و خاکی بلند نشود/ طوری بیاید و برود، که هیچ حرف و حدیثی در میان نماند، سماور را روشن کرده‌ام، قند در استکان انداخته‌ام/ یارم رفته و من تنها مانده‌ام، چه قدر خاطر یار عزیز است/ چه قدر خاطر یار شیرین است، قهر و جدایی‌ها را آشتی دهید/ چه قدر خاطر یار عزیز است، چه قدر خاطر یار شیرین است/ پیاله‌ها یک هفته است، هر کدام در گوشه‌ایست/ ندیدمش یک هفته است، چه زیباست خاطر یار، چه شیرین است خاطر یار.

ارشک رفیعی آهنگساز و تنظیم‌کننده آثار موسیقایی و تنظیم‌کننده آهنگ‌ «کوچه لره»؛ با استاد شهرام ناظری شوالیه آواز ایران همکاری مداومی دارد و تاکنون جایزه تندیس «حافظ» بهترین ترانه از پانزدهمین جشن سینمایی ـ تلویزیونی «دنیای تصویر» در سال 1394 با دبیری زنده‌یاد علی معلم و همچنین جایزه تندیس بهترین موسیقی متن برای آهنگسازی فيلم سينمايي «حكايت عاشقي» از سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «ابوجا» در کشور نیجریه در سال  2016 را در کارنامه هنری خود دارد.

در ادامه می توانید قطعه «کوچه لره» را از نوای فارس گوش کنید.
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q