۱۴۰۳ اول ارديبهشت - 06:29 ب.ظ

رونمایی از کتاب خواننده گروه "پیکلاویه" در پاریس؛مهران مختارپور: فکر نمی‌کردم یک روز این اشعار تبدیل به کتاب شود

مهران مختارپور: فکر نمی‌کردم یک روز این اشعار تبدیل به کتاب شود
نوای فارس: "اسرار کوچک من" نام کتابی نوشته مهران مختارپور (نویسنده و آهنگساز) است که شامل مجموعه اشعار فرانسوی این هنرمند و یک داستان کوتاه می‌باشد. این کتاب روز یکشنبه 27 اسفند در نمایشگاه کتاب پاریس (معتبر ترین نمایشگاه کتاب اروپا) رونمایی و در کشور فرانسه منتشر شد.



مهران مختارپور که خواننده گروه راک "پیکلاویه" نیز هست و  کنسرت‌های موفقی را هم تا امروز در تهران برگزار کرده، پس از انتشار کتابش در پاریس گفت: من به پیشنهاد آقای افشین شحنه‌تبار، مدیر انتشارات "شمع و مه" این کتاب را جمع آوری کردم، من سال‌ها در ایران مشغول نوشتن اشعار به زبان فرانسه و انگلیسی بودم و هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم یک روز این اشعار تبدیل به کتاب شود و این مجموعه برای من مثل یک راز  بوده است. به همین دلیل اسم این کتاب را گذاشتم "اسرار کوچک من."


افشین شحنه‌تبار

مختارپور در ادامه عنوان کرد: اشعار این کتاب برای موسیقی نوشته شده و تا کنون سه آلبوم موسیقی به زبان فرانسه آهنگسازی و آماده شده است. این اشعار غالباً عاشقانه هستند ولی نوع نگاه متفاوت و انتزاعی را همراه دارند. بعضی دیگر اشعار نیز در رابطه با زندگی ماشینی و دیجیتالی هستند که امروز مردم دنیا در جامعه با آن رو به رو شده‌اند. در این کتاب برای هر شعر یک نقاشی پست مدرن به هنرمندی احسان شریفی فر نیز خلق شده است.

 مختارپور افزود: جدیدترین آلبوم موسیقی فرانسه من به نام "هویت" (IDENTITE) که با همکاری دوست خوبم "شایان کریمی" تولید کرده‌ام، بزودی قرار است در فرانسه به صورت رسمی منتشر شود که شامل چند شعر از همین کتاب است. نکته قابل توجه در رابطه با این آلبوم استفاده از برخی سازهای ایرانی در کنار اشعار فرانسوی و موسیقی غربی است.


لازم به ذکر است؛ مهران مختارپور اولین غیر فرانسوی زیر 30 سال است که در تاریخ ادبیات کشور فرانسه به زبان فرانسه کتاب نوشته است.
 
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q