۱۴۰۳ ششم ارديبهشت - 09:27 ب.ظ

تنها رهبر ارکستر زن ایرانی، رهبر مهمان ارکستر ملی شد

تنها رهبر ارکستر زن ایرانی، رهبر مهمان ارکستر ملی شد
نوای فارس- مهرنوش قضاوتی: در شهریورماه سال جاری ارکستر ملی ایران در ادامه فعالیت‌های خود روی صحنه می‌رود. تالار وحدت این بار در حالی از این ارکستر میزبانی می‌کند که رهبری آن را نزهت امیری عهده‌دار خواهد بود. او اولین زن ایرانی است که نامش در بین رهبران ارکستر دیده می‌شود و حال به‌عنوان رهبر مهمان ارکستر ملی در اجرای شهریورماه حضور دارد.

نزهت امیری تنها رهبر ارکستر زن ایرانی ساکن کشورمان است. وی زاده آذرماه سال 1339 است. نام او جزء موسیقی‌دانان معاصر ایران و اولین بانوی ایرانی فعال در این زمینه، دیده می‌شود. این رهبر ارکستر کارشناس موسیقی از هنرهای زیبای دانشگاه تهران بوده و کارشناسی ارشد خود را در حوزه آهنگسازی از دانشگاه هنر دریافت کرده است. افرادی چون پرویز منصوری، حسین علیزاده و منوچهر صهبایی استادان او بوده‌اند. ارکستر مضرابی حسین دهلوی در سال 1384 توسط نزهت امیری رهبری شد و روی صحنه رفت. رهبری ارکستر ملی نغمه باران به سرپرستی امیر قاسمی از سال 1396 بر عهده او گذاشته شد و در سی و سومین جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت روی صحنه رفت.

این موسیقی‌دان و رهبر ارکستر این بار با ارکستر ملی ایران روی صحنه حاضر می‌گردد و قطعات «کنسرتینو برای سنتور و ارکستر»، «کنج مناجات»، «سربداران»، «بیژن و منیژه»، «ماهور برای ویولن و ارکستر»، «سرود گل»، «هزاردستان» و «اسمر و رقص دایره» رهبری می‌کند تا به گوش مخاطبان ارکستر ملی برسد.

ارکستر ملی ایران در ساعت 21:30 هشتمین روز شهریورماه در تالار وحدت اجرا خواهد داشت. علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت به سایت ایران کنسرت مراجعه نمایند.
منبع : اختصاصی نوای فارس
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q