۱۴۰۳ اول ارديبهشت - 02:40 ق.ظ

رونمایی از «حادثه عشق» در خانه موسیقی

رونمایی از «حادثه عشق» در خانه موسیقی
نوای فارس - علیرضا ایرانی‌نژاد: مراسم رونمایی از البوم حادثه عشق عصر روز پنجشنبه در خانه موسیقی برگزار شد. سخنران ابتدایی این مراسم کتر کاوسی ( منتقد موسیقی) بود.

کاوسی ضمن خیرمقدم مراسم رونمایی البوم حادثه عشق را آغاز کرد و‌گفت این اثر اولین البوم رسمی مهدی ایرانی است که حاصل بیش از ده سال تلاش وی در مقام آهنگساز دانست که نمونه آن را در بین آثار نسل جوان موسیقی کمتر شناخته شده اند. وی در ادامه به صدای مجتبی عسگری اشاره کرد کخ علیرغم جوانی صدایی پیرانه و‌پدرانه دارد. وی انتخاب این تصانیف که همگی از آثار شعرای صاحب نام کلاسیک و‌معاصر اشاره کرد و افزود که موسیقی این اثر در کنار موسیقی پرطراوت اشاره کرد.

وی موسیقی کلاسیک ایرانی امروز را عوام پسندانه و آقازاده زده دانست که حد و‌مرزی بالاتر از برنامه خندوانه ندارد. اما به اعتقاد دکتر کاووسی البوم موسیقی حادثه عشق را البومی فاخر دانست که ضمن احترام به گوش موسیقیایی مخاطب باید آنرا همطراز آثار بزرگان موسیقی مخصوصا محمدرضا شجریان دانست. وی صدای مجتبی عسگری را تلفیقی از صدای هنرمندان مکتب اصفهان بویژه مرحوم تاج و محمدرضا شجریان دانست. وی در ادامه از امیر شریفی نوازنده تار و استاد دانشگاه دعوت کرد تا به ایراد سخنرانی بپردازد.

وی در ابتدای سخنان خود به وضعیت موسیقی ایران پرداخت. او حوزه موسیقی ایرانی را دچار بحران التقاط دانست. او گفت: کم نیستند افرادی که سالها در محضر اساتید تمام ظرایف موسیقی جدی را می آموزند اما نهایتا در عرصه بازار موسیقی بواسطه دغدغه معاش به سمت موسیقی پاپ‌و یا عوام پسند میشوند.

وی تعداد اندک مخاطبین خاص موسیقی ایران را تنها سرمایه موسیقیدانان عرصه موسیقی جدی و کلاسیک دانست  و افزود موسیقی جدی در همه جای دنیا مخاطبانی دگراندیش و نخبه گرایانه و حداقلی دارد.
وی از ساده نگری و ساده گزینی بعنوان مهم ترین عامل جهت فتح اقتصادی بازار موسیقی یاد کرد. وی در ادامه افزود فرهنگ ایرانی فقط و فقط بدست ما ایرانیان امکان پذیر دانست.
پس از پایان سخنان شریفی دکتر کاووسی از حضور خبرنگاران تشکر کرد. و در ادامه از مجتبی عسگری (خواننده اثر) دعوت کرد تا برای بیان نظرات خود رو در روی مخاطبین قرار گیرد.

عسگری نیز در ابتدای سخنان خود از حاضرین در سالن تشکر کرد و افزود: بزودی اثری را با همکاری استاد شریفی روانه بازار خواهد کرد. وی در ادامه از کلیه همراهان و تیم اجرایی آلبوم حادثه عشق تشکر کرد.

پس از سخنان عسگری تریبون در اختیار مهدی ایرانی آهنگساز آلبوم حادثه عشق قرار گرفت . ایرایی در ابتدای سخنان خود خاطر نظان کرد که ضبط این البوم سالهای زیادی بطول انجامید و سعی ما در تولید اثری شعر محور بود. وی که با تاکید بسیار این اثر را اثری برای مخاطبین خاص دانست. وی در ادامه خاطر نشان سخت این البوم اثری تجربی دانست و قضاوت نهایی در باره این اثر را بر عهده زمان گذاشت. وی مخاطب محوری در موسیقی را مسیری دانست که به ابتذال کشیده خواهد شد. ایرانی در باره آواز این اثر گفت: اوازی که خوب اجرا نشود آزار دهنده خواهد بود. در این اثر آوازها همگی طراحی شده است.

سخنران بعدی این مراسم مظفر شفیعی بود. وی در ابتدای سخنان خود ضمن تشکر از عوامل اثر به ذکر خاطره ای از مجتبی عسگری پرداخت. این خاطره چنین بود: روزی در خانه خانم ملکپور بودیم که صدای آقای عسگری را شنیدیم و این صدای عسگری باعث شد بدون پر کردن فراخوان به کلاسهای آقای شجریان راه پیدا کند. در ادامه این مراسم فرهاد ابراهیم خانی نوازنده نی و تنظیم کننده رو در روی مخاطبین نشست و در ابتدای سخنان خود از همکاران خود در این اثر تشکر کرد و موسیقی را یک فعالیت گروهی دانست.

پایان بخش مراسم رونمایی البوم حادثه عشق پس از دقایقی تنفس اجرای قطعاتی بداهه برگرفته از موسیقی این البوم توسط فرهاد ابراهیم خانی (نوازنده نی) و مجتبی عسگری ( خواننده) بود.
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q