۱۴۰۳ سي فروردين - 09:19 ق.ظ

کنسرت آهنگساز برنده جایزه اسکار در تهران

کنسرت آهنگساز برنده جایزه اسکار در تهران
نوای فارس: طبق مذاکرات مسئولان فرهنگی ایران و ایتالیا، نیکولا پیووانی آهنگساز ایتالیایی با ارکستر سمفونیک تهران کنسرت برگزار خواهد کرد.

مائورو کونچاتوری سفیر ایتالیا در تهران، روز یکشنبه ۲۹ مهرماه با سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری دیدار و گفت و گو کرد. سفیر ایتالیا در تهران در این دیدار گفت: هنرمندان ایتالیایی که یک بار در ایران برنامه اجرا می کنند علاقه مند می شوند که دوباره در ایران اجرا و یا اجراهای مشترک با هنرمندان ایران داشته باشند مثلا نیکلا پیووانی آهنگساز ایتالیایی که چندماه پیش کنسرتی در تالار وحدت داشت علاقه دارد دوباره برای برگزاری کنسرت موسیقی کلاسیک به ایران بیاید و با ارکستر سمفونیک تهران کنسرت برگزار کند. آهنگسازی ایتالیایی در آهنگسازی خود از ردیف های موسیقی ایرانی استفاده می کند و این بیانگر ارتباط با فرهنگ و هنر ایران است.

کونچاتوری در ادامه گفت: تفاهم نامه ای بین بنیاد رودکی و ارکستر جوانان جهان در گذشته امضا شده که بر اساس آن اجراهای مشترک، دوره های آموزشی و مسترکلاس هایی برگزار شده است.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: با شهرداد روحانی رهبر ارکستر سمفونیک تهران و بنیاد رودکی برای برنامه ریزی اجرای نیکولا پیووانی آهنگساز ایتالیایی با ارکستر سمفونیک تهران مذاکره خواهیم کرد که برنامه مناسبی در همکاری مشترک است.
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q