۱۴۰۳ بيست و هشتم فروردين - 01:27 ب.ظ

آلبوم بی کلام «از ارس» اثر «سالار زمانیان» رونمایی شد

آلبوم بی کلام «از ارس» اثر «سالار زمانیان» رونمایی شد
نوای فارس: آیین رونمایی و جشن امضا نخستین آلبوم بی کلام «سالار زمانیان» نوازنده تار بانام «از ارس» عصر روز جمعه 26 بهمن ماه و با حضور جمعی از عوامل آلبوم و همچنین علاقه مندان به موسیقی در خانه فرهنگ راش برگزار شد.

آلبوم «از ارس» از 4 قطعه به نام های موومان یک، موومان دوم، موومان سوم و والس تشکیل شده که حمید وکیل اف و توفیق قلی اف آهنگسازی این آلبوم را برعهده داشته اند و تنظیم تمامی قطعات و همچنین ارکستراسیون و تکنوازی تار برعهده سالار زمانیان بوده است. همچنین علی جعفری پویان، تینا جامه گرمی، امین غفاری، میثم مروستی، مونیکا لران، سهراب برهمندی، فرشاد شیرانی، آتنا اشتیاقی، نگار نوراد و سامان احتشامی به عنوان نوازنده در این آلبوم به هنرنمایی پرداخته اند. ضمن اینکه مهدی رمضانی نیز میکس و مسترینگ قطعات را برعهده داشته است.

آلبوم «از ارس» بر مبنای اثری از «حمید وکیل اف» شکل گرفته است. قطعاتی که در نسخه اصلی برای تار و پیانو نوشته شده و در این آلبوم برای تار و ارکستر زهی بازنویسی و تنظیم شده است. در اجرای این آلبوم تلاش نوازنده بر آن بوده که بکوشد بیان و تمبر شخصی خود را هم تا حدی به این اثر بیافزاید و به ترکیبی کما بیش متجانس برسد از رنگ تار ایرانی بر یک ملودی آذری.

در ابتدای این مراسم موزیک ویدئویی از این آلبوم برای حضار پخش شد و پس از آن نیما جوان ناشر این آلبوم ضمن خوشامدگویی به حضار، دقایقی به صحبت پرداخت و از تمام مخاطبان موسیقی درخواست کرد که قانون کپی رایت را رعایت کنند و این آلبوم و سایر آلبوم های موسیقی را به صورت اورجینال خریداری کنند.

پس از صحبت های نیما جوان، پیام صوتی کیوان ساکت نوازنده برجسته تار که به دلیل حضور در کنسرتی در شهری دیگر امکان حضور در این مراسم را نداشتند، پخش شد که در بخشی از این پیام آمده است: "من شاهد تلاش ها و زحمات شما در چند سال گذشته برای ارتقای سطح هنری و بینش هنری تان بودم و همیشه شما را تحسین کرده ام. متاسفم که به دلیل حضور در کنسرتی در شهری دیگر نتوانستم در مراسم رونمایی از نخستین آلبوم شما حضور داشته باشم و از نزدیک شاهد موفقیت های شما باشم اما می دانم تمام دوستانی که در حوزه موسیقی فعالیت می کنند و همچنین تمام دوستان شما همان طور که از پیشرفت انسان های نیک اندیش خرسند می شوند، از پیشرفت شما هم خرسند خواهند بود."

پس از پخش پیام صوتی کیوان ساکت، سالار زمانیان با تشویق حضار به روی صحنه آمد و ضمن خوشامدگویی به حضار، دقایقی در مورد این آلبوم صحبت کرد و گفت: " یک اثر صوتی از ابتدای تولید تا انتهای آن فراز و نشیب های زیادی دارد و در این راه اتفاق های گوناگونی سد راه شخصی که این آلبوم را تولید می کند وجود دارد. ایده این آلبوم از جایی شکل گرفت که آهنگسازی این آلبوم برعهده حمید وکیل اف یکی از موزیسین های خوب و پیشکسوت کشور آذربایجان است و قطعات این آلبوم را برای تار و ارکستر زهی تنظیم کردم و زمانی که آقای وکیل اف این اثر را شنیدند، بسیار خوشحال شدند و رضایت کامل از این اثر داشتند."

در بخش دیگری از این مراسم، از تعدادی از نوازندگان و عوامل این آلبوم با اهدا لوحی تقدیر شد و در ابتدا از علی جعفری پویان تقدیر شد. سپس وی لحظاتی به صحبت پرداخت و گفت: "من آشنایی طولانی مدتی با سالار زمانیان داشتم و در طی این مدت شاهد روند رو به رشد ایشان بودم و پیشرفت های بسیاری در کارشان کرده اند و به ایشان بابت انتشار این آلبوم تبریک می گویم."

در ادامه از دیگر عوامل این آلبوم از جمله مونیکا لران، نگار نوراد، آتنا اشتیاقی، رضا طاهری، فرانک پاکزاد و امین علیزاده تقدیر شد.

بخش پایانی این مراسم که مدیریت اجرایی آن برعهده خانم سمیرا سلمانی بود، به جشن امضا آلبوم اختصاص داشت و هواداران با در دست داشتن آلبوم های خود به نوبت به سمت سالار زمانیان برای امضا و عکس یادگاری رفتند.

گفتنی است؛ آلبوم بی کلام «از ارس» اثر «سالار زمانیان» توسط شرکت «خورشید» منتشر و توسط مرکز نشر و پخش «جوان» به بازار موسیقی کشور عرضه شده است.
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q