۱۴۰۳ پنجم ارديبهشت - 09:31 ق.ظ

درخواست راجر واترز از مدونا؛ به اسرائیل نرو!

درخواست راجر واترز از مدونا؛ به اسرائیل نرو!
نوای فارس-سجاد مالمیر: راجر واترز، خواننده و نوازنده گروه پینک فلوید که در چند سال اخیر از معترضین جدی اسرائیل بوده و همواره به طرق مختلف از فلسطین حمایت کرده است، با انتشار نامه‌ای از مدونا خواست که از تصمیمش مبنی بر حضور در اسرائیل و اجرا در مسابقه بین‌المللی آواز یوروویژن صرف‌نظر کند.

واترز در نامه‌ سرگشاده‌اش که به مدونا و دیگر هنرمندان دعوت شده به یوروویژن 2019 نوشته شده، به تقاضای کمک فلسطین از جامعه جهانی در سال 2004 اشاره کرده و نوشته است: برادران و خواهران ما در فلسطین که تحت یک رژیم آپارتاید شدیداً سرکوبگر و اشغالگر هستند، در سال 2004 خواستار تحریم فرهنگی اسرائیل شدند و من همان موقع به درخواست‌شان پاسخ دادم و دیگران را نیز به حمایت از فلسطین و امتناع از اجرای برنامه در اسرائیل دعوت کردم.

خواننده مطرح راک در ادامه نوشته است: در تمام این سالها من را به یهودی‌ستیزی متهم کرده‌اند اما این اتهام چیزی نیست جز منحرف کردن توجه از موصوع اصلی که همان جنایات اسرائیل است. لازم است یادآوری کنم که من همواره از فلسطین و تمام مردم تحت ظلم و ستم در جهان حمایت خواهم کرد.

او با اشاره به منشور حقوق بشر سازمان ملل، خطاب به مدونا و دیگر هنرمندان دعوت شده به یوروویژن نوشته است: وظیفه ماست که از برادران و خواهران‌مان در فلسطین که از ما کمک خواسته‌اند حمایت کنیم و من بر همین اساس از همه شرکت‌کنندگان پیر و جوان در یوروویژن از جمله مدونا می‌خواهم که اگر به منشور حقوق بشر باور دارند، از رفتن به اسرائیل امتناع بورزند. ما با پیروی کردن از منشور سازمان ملل، ممکن است سیاره زیبای‌مان را از نابودی نجات بدهیم.

مدونا قرار است در مراسم امسال یوروویژن که ماه دیگر در تل‌آویو آغاز می‌شود، به عنوان هنرمند میهمان به روی صحنه برود و دو ترانه اجرا کند. او برای این اجرا یک و نیم میلیون دلار دریافت خواهد کرد.

این در حالی است که دور جدید یوروویژن  از سوی هنرمندان بسیاری از جمله هنرمندان بریتانیایی و سوئدی نیز تحریم شده است. اواخر سال گذشته میلادی حدود 140 هنرمند خواستار تحریم مسابقه یوروویژن 2019 شدند. در بین افرادی که این نامه را امضا کردند شش هنرمند اسرائیلی نیز حضور دارند.

در این نامه نوشته شده است: "ما هنرمندانی از اروپا و ورای آن هستیم که این نامه را امضا کرده‌ایم و از درخواست هنرمندان فلسطینی برای تحریم مسابقه بین‌المللی آواز یوروویژن 2019 به میزبانی اسرائیل حمایت می‌کنیم. تا زمانی که فلسطینی‌ها نتوانند از آزادی، عدالت و حقوق برابر برخوردار باشند، هیچ تجارت معمولی با تل‌آویو که حقوق اولیه فلسطینی‌ها را نقض می‌کند، نباید صورت بگیرد."

راجر واترز، کن لوچ کارگردان و یان مارتل نویسنده از جمله افرادی بودند که این نامه را امضا کردند.

در ماه جاری میلادی نیز بیش از 170 هنرمند و سلبریتی سوئدی با امضای نامه‌ای اعتراضی خواستار تحریم مسابقات یوروویژن اسرائیل شدند.
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q