۱۴۰۳ اول ارديبهشت - 12:45 ب.ظ

گیتارهای دیوید گیلمور به حراج گذاشته شد

گیتارهای دیوید گیلمور به حراج گذاشته شد
نوای فارس: ۱۲۰ گیتار از "دیوید گیلمور" از گروه "پینک‌فلوید" در حراجی کریستیز در نیویورک به حراج گذاشته خواهد شد.

پیش از برگزاری این حراجی، نمایشگاهی برای معرفی گیتارهای دیوید گیلمو از جمعه تا چهارشنبه آینده یعنی روز قبل از حراجی پنج‌شنبه برپا می‌شود.

حراجی ۲۰ ژوئن (۳۰ خرداد) فرصتی مطلوب برای طرفداران و علاقمندان به گیتار است. موزیسین‌ها و مجموعه‌داران حرفه‌ای یکی از قابل‌ توجه‌ترین نمایشگاه‌های گیتار را تجربه خواهند کرد.

به گزارش نوای فارس به نقل از فارس، دیوید گیلمور در مصاحبه‌ای که حراجی کریستیز منتشر کرده، می‌گوید: "من همیشه گیتارهای قدیمی‌تر را ترجیح می‌دهم زیرا این احساس را به من می‌دهند که سالیان سال با آن‌ها نواخته شده است."

گیلمور در ادامه می‌افزاید: تمامی این گیتارها هرکدام دارای خصوصیات و ویژگی‌های منحصر به فرد خود هستند و هرکدام تونالیته و جنس صدای متفاوت خود را دارند و هرکدام دارای عناصری جادویی هستند. امیدوارم بتوانم با فروش آن‌ها کار خوبی انجام بدهم و با استفاده از پول فروش آن‌ها بتوانم برای اینکه این جهان جای بهتری شود، کمکی کرده باشم.



تمام عواید حاصل از فروش در این حراجی به امور خیریه تعلق می‌گیرد.

دیوید جون گیلمور متولد ۶ مارس ۱۹۴۶ موسیقیدان، خواننده، ترانه‌نویس و نوازنده انگلیسی است. او بیشتر به دلیل حضورش به عنوان گیتاریست و خواننده در گروه پراگرسیو راک "پینک فلوید" شناخته می‌شود.

تا سال ۲۰۱۲ برآورد می‌شود که این گروه موسیقی بیش از ۲۵۰ میلیون نسخه از آثارش را در سراسر جهان به فروش رسانده باشد که از این میزان، بیش از ۷۴ میلیون نسخه تنها در ایالات متحده به فروش رسیده‌ است.



گیلمور علاوه بر حضورش در پینک فلوید، به صورت تک‌نفره نیز کارنامه موفقی از آثارش به جای گذاشته‌است.

او همچنین به صورت فعالانه در برنامه‌های خیرخواهانه شرکت داشته‌است. در سال ۲۰۰۵، گیلمور به دلیل خدماتش به موسیقی، به درجهٔ عالی‌ترین رتبهٔ امپراتوری بریتانیا دست یافت.

در سال ۲۰۱۱، مجله معتبر رولینگ استون، او را در رتبهٔ ۱۴ برترین گیتاریست‌های تمام دوران‌ قرار داد.
او در خوانندگی و آهنگسازی و نواختن گیتار و نوشتن متن موسیقی در گروه پینک فلوید نقش داشت. گیلمور بخاطر امور بشردوستانه و شرکت در خیریه‌ها در تمام طول دوران حرفه‌ای خود، شهرت یافته‌است.
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q