۱۴۰۳ سي فروردين - 08:09 ق.ظ

کنسرت نیکی میناژ در عربستان لغو شد

کنسرت نیکی میناژ در عربستان لغو شد
نوای فارس-سجاد مالمیر: نیکی میناژ خواننده مشهور آمریکایی که قرار بود روز هجدهم ماه ژوئیه در فستیوال موسیقی جده در عربستان روی صحنه برود، کنسرت خود را یک هفته مانده به اجرا لغو کرد.

این خواننده جنجالی که همواره با پوشش بدن‌نما و جنجالی‌اش در کنسرت‌ها شناخته می‌شود و دعوت از او برای کنسرت به عربستان نیز به دلیل پوشش و مضمون ترانه‌هایش با انتقادات فراوانی همراه شده بود، دلیل لغو کنسرتش را حمایت از حقوق زنان، حمایت از آزادی بیان و حمایت از دگرباشان جنسی اعلام کرد.

نیکی میناژ در بیانیه‌ای ضمن اعلام لغو کنسرتش در عربستان، بیان کرد: بعد از فکر و تأمل زیاد و وقتی بیشتر درباره این قضیه بررسی کردم و تصمیم گرفتم که از حضور و اجرای برنامه در جشنواره بین المللی جده خودداری کنم. با وجود آنکه همه آنچه گفته شد درباره اجرای یک برنامه در برابر مردم در عربستان سعودی است، اما به این نتیجه رسیدم که آنچه برای من مهم است، حمایت آشکار من آزادی بیان و انجمن دگرباشان جنسی است.

هفته گذشته بنیاد حقوق بشر در نیویورک از نیکی میناژ خواسته بود سفر خود به عربستان را لغو کند، چرا که اجرای زنده او در جده با حضورش در رژه همجنسگرایان در نیویورک در ماه گذشته منافات دارد.

خبر حضور و برگزاری کنسرت نیکی میناژ در عربستان از همان ابتدا با حواشی فراوانی همراه شده بود و بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی را به بهت وا داشت. به طوریکه یکی از کاربران نوشته بود: "هیچکس در عربستان سعودی نام نیکی میناژ را در گوگل جست‌وجو نکرده. کرده؟"

یکی دیگر از کاربران توییتر نوشته بود که فرض کنید سه سال در کما بودید و بعد به هوش آمدید و شنیده‌اید که نیکی میناژ اجرای اصلی یک جشنواره موسیقی در جده را به عهده دارد: "صادقانه بگویم. احساس می‌کنم که در دنیای موازی زندگی می‌کنم."

این در حالی است که از آن سو، بسیاری از طرفداران حقوق بشر نیز به نیکی میناژ برای برگزاری کنسرت در عربستان معترض شده بودند. پیشتر ماریا کری خواننده پاپ و نلی خواننده رپ نیز به دلیل قبول دعوت پادشاهی سعودی مورد انتقادهای فراوانی قرار گرفته بودند.
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q