نوای فارس: «اَوان » که نخستین آلبوم گروه موسیقی «اَوان» است آماده رونمایی شده است تا نیمه بهمن ماه در حالی وارد بازار شود که این گروه در نخستین روز از بخش تلفيقى سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر به روى صحنه میرود.
به گزارش نوای فارس به نقل از روابط عمومی گروه موسیقی اَوان علیرضا برزگر آهنگساز و سرپرست گروه با اعلام این خبر گفت:«این آلبوم قرار بود بعد از کنسرتی که ۱۶ مهرماه در برج آزادی برگزار شد رونمایی شود اما به دلیل مشکلاتی که وجود داشت آماده سازی نهایی آلبوم به عقب افتاد و در زمستان سال جاری رونمایی خواهد شد. »
براساس جدول سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر گروه موسیقی اَوان با اجرای روز ۲۳ بهمن ماه در فرهنگسرای ارسباران بخش موسیقی تلفیقی این دوره از جشنواره را افتتاح خواهد کرد. قرار است در این اجرا قطعات آلبوم «اَوان» نواخته شود.
آلبوم اَوان یک آلبوم با ۹ تراک موسیقی تلفیقی با آهنگسازی دانیال جلالی، علیرضا برزگر و حمید نعیمی است که در مدت دو سال تکمیل و آماده شده است. بزرگر درباره آماده سازی این آلبوم گفته است:«آهنگسازی برای این آلبوم از تيرماه ۱۳۹۲ آغاز شده است و بعد از سه ماه و اندی آهنگسازی مداوم مجموع ۹ تراک با ۱۲۰ صفحه پارتیتور آماده و ضبط آن با همراهی ۹ نفر نوازنده و حدود ۱۵ ساز آغاز شد. »
این گروه پیش از این ۱۶ مهر ماه بخشهایی از این آلبوم را در برج آزادی اجرا کردهاند که با استقبال خوبی از سوی مخاطبان رو به رو شد.
«اَوان» جزو اولین گروههایی است که سبک فیوژن را به شیوه «پارت محور» دنبال کرده است و نوازندگان، قطعات آهنگسازی شده را اجرا میکنند. در گروه اَوان ۹ نوازنده با تلفیق سازهای ایرانی و غربی در کنار یکدیگر دعوت شدهاند تا آهنگهایی که ساخته شده را بنوازند.
حمید نعیمی (گیتار الکتریک)، مهرداد مهدی (آکاردئون)، میلاد مرادی (کمانچه)، رشاد شالپوش (عود و دیوان)، آرش ضرابی (کنترباس)، برزو بهرامی (پرکاشن) و فرید فرزیان پور (درامز)، دانیال جلالی ساکسیفون و علیرضا برزگر (سنتور) اعضای گروه اَوان هستند که به گفته برزگر جزو بهترینهای سازهای خود هستند.
موسیقی گروه اَوان ،بازتابی از اجتماع و آدمهایی است که در آن زندگی میکنند. افرادی که سلیقهی موسیقیاییاشان مانند زندگیاشان پلی ریتیمک است.
سرپرست گروه موسیقی اَوان، معتقد است این آلبوم با موسیقی بدون کلام تلاش میکند تا رنگ و بوی اجتماعی داشته باشد:« ما مخالفتی با کلام در موسیقی نداریم اما به عمد دست به این انتخاب زدیم و سعی کردیم با موسیقی و دیالوگی که میان سازها رد و بدل میشود حرفهایمان را بزنیم. به این که موسیقی میتواند مستقل از کلام نیز حرفهایش را بزند اعتقاد داشتیم و تجربهای که در کنسرتها داشتیم هم نشان داد که توانستیم از طریق این گفتگوى بى كلام موسیقی تلفیقی را برای مخاطبان به وجود آوریم. »
بزرگر درباره انتخاب موسیقی تلفیقی نیز با اشاره به این که این گونه موسیقی تلفیقی از فضاهای مختلف موسیقايى و فرهنگى ساير ملل است گفت:«اساسا موسیقی تلفیقی - فیوژن - بیشتر از سایر ژانرها نیاز به تجربه و دانش دارد. چرا که در این گونه موسیقی چندین ذهنیت از چندین فضای متفاوت با یکدیگر گفتگو میکنند و به دست آوردن یک زبان مشترک علاوه بر این که جذابیت زیادی دارد به یک همجوشی احتیاج دارد. »