۱۴۰۳ اول ارديبهشت - 06:12 ق.ظ

گزارش نوای فارس از کنسرت چارتارچارتار برج ميلاد تهران را به آشوب كشاند!

چارتار برج ميلاد تهران را به آشوب كشاند!
نوای فارس - مرجان عابدینی: اولين چيزى كه از چارتار يادم مى آيد يك عبارت باران تويى است كه يك مدت زيادى شده بود متن روى پيكسل ها و قاب هاى گوشى و بعدش هم يك كنسرت فضاى باز در برج ميلاد كه به نوبه خودش در ايران خبر عجيب و جالبى بود! از همان اجرا معلوم بود چارتار جوان مخاطب خاص خودش را پيدا كرده و اگر بخواهى وارد اين دسته از هنردوستان بشوى بايد شكل و شمايلت شبيه آن ها باشد.

اين ها را گفتم تا به اينجا كه رسيدم بتوانم فضاى لابى سالن همايش هاى برج ميلاد تهران را در تاخير ٥٠ دقيقه اى براى شروع برنامه تصوير كنم.

از در كه وارد شدم جمعيت بسيار زيادى در لابى بودند. بيشتر جمعيت از همان تيپ آدم هاى خاصى بودند كه هرجايى پيدا نمى شوند و هنوز وارد سالن نشده مشغول زمزمه كردن قسمت هايى از قطعه آشوبم بودند.

حدود ساعت ٩:٤٥ 24 اردیبهشت ماه, كم كم جمعيت وارد سالن شدند و روى صندلى هاى مزيّن به بروشور هاى جاده مى رقصد جا گرفتند. لحظه به لحظه صداى آرمان آرمان گفتن هواداران بيشتر مى شد و سالن تقريبا پر شده بود كه نوازندگان چارتار يكى يكى روى صحنه آمدند.

در اين ميان اضافه شدن حسين شريفى نوازنده به نام ساز ترومبون خبرى بود كه به محض ورود و ديده شدن توسط خيلى از حضار تشويق شد. نوازندگان سر جاى خود قرار گرفتند و يك قطعه بى كلام نواخته شد. در انتها با ورود به قطعه آسمان هم زمين مى خورد آرمان گرشاسبى، آيين احمدى، احسان حائرى و آرش فتحى اعضاى اصلى چارتار روى صحنه آمدند. گرشاسبى با شور و هيجان روى استيج آمد و شروع به خواندن كرد.

با آغاز قطعه زن ديوانه صداى تشويق هواداران بلند شد. اين قطعه با حداكثر همكارى مردم اجرا شد. بعد از اتمام اين قطعه آرمان گرشاسبى خواننده جوان و خوش صداى چارتار با هواداران خود سلام و احوال پرسى كرد.

قطعه ليلاچه و معروف ترين اثر چارتار قطعه باران تويى با همخوانى مردم اجرا شدند. بعد از باران تويى گرشاسبى از زحمات محمود غفارى، محمد شيروانى، مرتضى فرشباف و مرحوم حميده رضوى براى كليپ ها تشكر كرد.

با تشويق حضار كوروش بابايى نوازنده چيره دست ساز كمانچه روى صحنه آمد. به گفته آرمان گرشاسبى اين آخرين همكارى بابايى با چارتار بود و بعد از آن او از كشور براى مدت طولانى خارج خواهد شد.

كوروش بابايى يك قطعه تك نوازى ماهرانه انجام داد كه مورد تشويق حاضرين در سالن قرار گرفت. در انتهاى اين قطعه , قطعه هندسه آغاز شد.

بعد از اين قطعه گرشاسبى نوازنده كيبورد اشكان آبرون را معرفى كرد. آبرون با تشويق فوق العاده اى از سوى حضار مواجه شد.

قطعه بعدى جاده مى رقصد از آلبوم دوم اين گروه بود. در انتهاى اين قطعه كيان ايرجى نوازنده ساز گيتار الكتريك معرفى و تشويق شد.
نوبت رسيد به قطعه معروف آشوبم و شور عجيبى در سالن پيچيد. فضايى كه مى توانستى عكاسى را رها كنى و بايستى همراهى مردم با آهنگ را تماشا كنى! تمام حاضرين با آشوبم يك صدا مى خواندند و دست هايشان را روى سر بالا گرفته بودند، اتفاقى كه هميشه در كنسرت هاى چارتار مرا به وجد مى آورد.

غزل نشد نام قطعه بعدى بود كه در انتهاى آن احسان حائرى شاعر با استعداد آثار چارتار معرفى شد. جمعيت در حدود يك دقيقه بدون وقفه حائرى را تشويق مى كردند. همچنين در غياب آيين احمدى فر او را معرفى و تشويق كردند.

در ادامه گرشاسبى قطعه در حسرت ماه را خواند و جمعيت تمام آهنگ را يك صدا با او خواندند. پس از آن مرا به خاطرت نگه دار، خوشا به من و ببر با نهايت همراهى هواداران اجرا شد.

در اين قسمت از برنامه گرشاسبى با بيان اين مطلب كه بازيگر تنها فيلم جايزه گرفته در جشنواره كن اينجا حضور دارد همايون ارشادى را معرفى كرد.

به عنوان حسن ختام برنامه در حالى كه كمى از ساعت ١٢ گذشته بود قطعه آسمان هم زمين مى خورد مجددا اجرا شد.

در آخر گرشاسبى از حضور مردم تشكر كرد و همراهى نوازندگان تشكر كرد.

شايان ذكر است اين برنامه طى يك سانس برگزار و براى ٥ شب تمديد شد.

در ادامه گزارش تصویری این کنسرت را شاهد باشید:
به اشتراک بگذارید :


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q