۱۳۹۵ بيست و هشتم دي - 08:37 ب.ظ

پس از امیر دارابی چشممان به طاها مظاهری روشن

پس از امیر دارابی چشممان به طاها مظاهری روشن
نوای فارس – مهدی خان محمدی: از آخرین باری که از یک کنسرت لذت بردم به کنسرت «کامران رسول زاده» در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی به اوایل تابستان سال گذشته بازمی گردد.

اما آخرین باری که اجرایی از «میلاد درخشانی» من را درگیر خود کرد، دقیقا یادم نمی آید که به چه سالی برمی گردد. شاید اجرای اواخر دهه هشتاد افشارستان در تالار ایوان شمس یا اجرا در جشنواره موسیقی فجر در نیاوران، اما این بار همه چیز متفاوت بود.

میلاد درخشانی پس از مدتی سکوت به همراه یک بند کاملا جوان در حوزه موسیقی تلفیقی و یک بند کاملا سنتی و صاحب نام در دو بخش در شب شنبه هایی واقع در تالار حافظ در دو سانس به روی صحنه رفت.
اساسا هیچ وقت موسیقی سنتی آنطور که باید و شاید من را جذب نکرد و هیچ وقت به این وجه هنری میلاد تمرکزی نداشتم اما ساعت ها با موسیقی اینسترومنتال و تلفیقی دو آلبوم افشارستان و اشارات نظر زندگی کرده ام.

سال گذشته وقتی در تالار ایوان شمس اجرای اشارات نظر را تماشا کرده و شنیدم ناراضی از سالن بیرون آمدم اما این بار فرق می کرد، این بار با قطعاتی مواجه شدم که با آن ها زندگی کردم و نکته قابل توجه اینکه این قطعات به بهترین شکل ممکن و سرشار از روح موسیقی و روح زندگی در سالن بلک باکس حافظ اجرا شد.

نکته مهم دیگر این بود که بند نیز از موسیقی که اجرا می کرد لذت می برد و این لذت را به مخاطب انتقال می داد و مخاطب نیز با این لذت زندگی می کرد.

اما نکته قابل توجه دیگری که در بند نوجوان و جوان «میلاد درخشانی» به چشم می آمد، سرمایه گذاری میلاد بر استعدادها و اعجوبه هایی است که تا چند سال آینده برای خود حرفی برای زدن خواهند داشت. نسلی که خیلی جلوتر از آن چیزی که فکر می کنیم هستند و تقریبا تمامی موسیقی هایی که در دوران نوجوانی وقت برای تهیه شان صرف می کردیم این نسل تحلیل کرده وبا امکاناتی که امروزه دراختیار دارد تمرکز خود را به بعد هنری موزیک گذاشته و در اجرا، جادوی موسیقی را مانند گردی مست کننده در فضا پراکنده و مخاطبان را مست از هنرنمایی خود می کند.

طاها مظاهری این اعجوبه گیتار، از آن دسته است. نوجوانی آرام در ظاهر و پرشور و هیجان در نوازندگی، و همین هیجان و شور مخاطب را سرمست و مبهوت از این همه هنر می کند. البته که نقش هدایت گر میلاد درخشانی در این اجرا حائز اهمیت و غیرقابل کتمان است.

در شش ماه گذشته چشممان به هنر نوجوانان و جوانان آینده داری در حوزه موسیقی روشن شده که اول آن ها «امیر دارابی» آن خوره پیانو و حال «طاها مظاهری»
به اشتراک بگذارید :


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q