زمینه فعالیت : نوازنده سه تارزادروز : 1282/01/31درگذشت : 1375
وی از جمله نوازندگانی است که عشق به هنر موسیقی را وسیله ی شهرت و شناخت نساخت و به همین دلیل منابع اندکی در مورد زندگی وی در دست است.
با این که از وی به عنوان شاگرد سه تار درویش خان و ابوالحسن صبا نام برده می شود، امّا از چگونگی و مدت تحصیل موسیقی وی اطلاعی در دست نیست. مشیر معظم از زمره ی نوازندگانی بود که قبل از ورود فن آوریِ ضبط صدا در صفحه یا نوار، درس آموخته و مشق ساز کزده بودند.
حالت اجرای موسیقی زنده و اثرگذاریِ دیدنِ نوازنده حین اجرا به صورت زنده، فرق بسیاری با ارائه موسیقیِ ضبط شده دارد و نوازنده برای ارائه ی هر روش باید کار و تمرین به خصوصی انجام داده باشد تا تخصص لازم را بدست آورد.
در نتیجه دیدن و لذت بردن از ساز اکثر قدما، و از جمله مشیر معظم، مقدم بر شنیدن آثار ضبط شده ی آنان است. سه تار نوازی وی نزدکیِ زیادی به سه تارنوازی قدیم دارد، با این تفاوت که این اجرا در سنین کهولت ضبط شده است و از نظر تمیزی، قوّت و فدرت اجرا در مرتبه پایین تری قرار دارد. همراه بودن صدای واخوان در زمان اجرای ملودی، شروع با قدرت و با صلالب جمله ها، چپ و راست شمرده، و مهم تر از همه صدا و صدادهی اصیل سه تار در ساز وی او گوش می رسد.